الخميس، 3 سبتمبر 2015

رسالة بريئه.. ... بقلم اشرف ايوب



رسالة بريئه..
بعد التحيه والسلام...
من برئ يكتب لامه
لا تجيد سوي الكلام...
هربان انا من حكام وطني..
اتخذت من بحر
الاحزان لي سكني..
مات حلمي من زمان..
غرقت يا امي وتاه
مني العنوان.
تلاطمت امواج غربتي..
صرخت تستغيث
بتقولها بصمت غنوتي...
فينكم يا عرب دلوني..
ولا كفايه عليكم بس تصوروني...
غني يا بحر من تاني..
اللي قتلني
حاكم غبي اناني..
عموما يا عرب 
البحر مش بيموت.
هيفضل دليل كل ما تمر
فيه سفينه ولا تفوت..
اما بعد ...
خلاص خلص كلامي...
الارض خلاص 
مات فيها سلامي
مكاني ف السما
وهوه ده يا عرب بقا عنواني..
يا ريت تتلموا بقا 
وتصدقوا كلامي...
لكم جميعا ارسل صرخة
برائتي وسلامي..
بقلم ..
اشرف ايوب

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق