الجمعة، 2 أكتوبر 2015

....... أنتم فين ياعرب ...... الشاعرالغنائى. حسن عز الدين

.................... أنتم فين ياعرب ..................
أنتم فين ياعرب ...
وفين الضمير والشحامة 
والاخوة والامانة 
والسلام
ولا كلة بقى مجرد كلام 
ولا الضمير بقى خلاص 
أبرة واقعة فى كوم حطب ...
أنتم فين ياعرب ...
وفين العزيمة
والنية اللى كانت سليمة 
احنا بس مش شاطرين 
غير فى الاغانى والطرب ...
انتم فين ياعرب ...
ولية أخرس اللسان 
وفين الحقيقة فى البيان 
ولا خلاص الوقت حان 
والاتحاد منا هرب ...
أنتم فين ياعرب ...
دولة دولة والخراب عمال يذيد
والبرائة بتنقتل جوة والوليد 
والطفولة بتعدم 
والكرامة بتنهدم 
حتى اللى صالح فينا 
بقى أساس الخرب ....
أنتم فين ياعرب ...
كل واحد خد طريق والعدو بينتشر 
والشهيد هو الضحية 
والحريم بتنأثر 
والامانة والرجولة 
والوحدة بقت تنكسر 
أنتم فين ياعرب ...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق